۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان:

نخستین هتل آپارتمان سراوان در هفته گردشگری افتتاح شد

نخستین هتل آپارتمان سراوان در هفته گردشگری افتتاح شد

زاهدان_مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان از افتتاح نخستین هتل آپارتمان در شهرستان سراوان در هفته گردشگری خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: صبح امروز سه شنبه و در پنجمین روز از هفته گردشگری و با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری شهرستان و رئیس اداره سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی استان و سایر مدیران شهرستانی نخستین هتل آپارتمان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این هتل، در زمینی به مساحت ۷۶۷ مترمربع و دارای کاربری گردشگری بوده که در سه طبقه احداث شده و مجموعاً دارای ۱۵ اتاق و۴۰ تخت هست که با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی از نوع تبدیلی و تکمیلی فعال شده است.

به گفته این مقام مسؤول، با افتتاح این هتل آپارتمان، برای ۱۰ نفر در بخش‌های مختلف جمله رستوران، خدمات هتل و غیره اشتغال پایدار ایجاد شده و سرمایه‌گذار آن در نظر دارد بخش‌های تکمیلی از جمله پارکینگ، تالار پذیرایی روباز و غیره را به زودی به بهره‌برداری برساند که میزان اشتغال زایی آن نیز افزایش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک و در صورت تأمین زمین مناسب و صدور مجوزهای لازم، بخش خصوصی قصد دارد ساخت نخستین هتل ۴ ستاره شهرستان سراوان را نیز آغاز کند.

طهرانی مقدم ادامه داد: شهرستان سراوان دارای ظرفیت‌های مختلف و موقعیت ویژه‌ای در زمینه فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی و همچنین گردشگری هست که در صورت ایجاد و توسعه زیرساخت لازم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی موجبات توسعه منطقه‌ای را فراهم خواهد کرد.

اهدای «قلم صلح» به دانش‌آموزان زاهدانی در هفته گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در ادامه، از اهدای «قلم صلح» به دانش‌آموزان دختر یک مدرسه در زاهدان خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در هفته گردشگری که با شعار «گردشگری و صلح» نامگذاری شده، یک کارگاه تخصصی با همین عنوان در زاهدان برگزار شد.

به گفته طهرانی مقدم، در این کارگاه در خصوص گردشگری و صلح و خصوصاً شهرسوخته سیستان که نماد شهر صلح است مواردی مطرح شده و دانش‌آموزان ضمن آشنایی با بناهای تاریخی استان، پیرامون صلح و دوستی و نقش آن‌ها در حفاظت از ابنیه‌های تاریخی، آموزش‌های لازم را دیدند.

وی اضافه کرد: در پایان این کارگاه نیز به دانش‌آموزان حاضر، گل و خودکارهایی که مزین به عنوان «گردشگری و صلح» بود، تحت عنوان قلم صلح اهدا شد و از آن‌ها خواسته شد تا با این خودکارها، در راستای صلح جهانی با محوریت گردشگری نگارش‌هایی انجام دهند و به نوبه خود در این مسیر ارزشمند گام بردارند.

کد خبر 6242966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha